× Toto je volitelný nadpis fora pro sekci připomínky.

Dotazy na TN Facility a předpis záloh

More
5 years 10 months ago #20 by Maruna
Dobrý večer,
měli bychom pár dotazů ohledně správce TN Facility a předpisu záloh, protože k těmto tématům se zřejmě na schůzích nedostaneme. Odpovědi na tyto naše otázky bychom rádi věděli nejen my, ale i další majitelé bytů, se kterými jsme o těchto tématech hovořili.
1. Kdo vybral správcovskou firmu TN Facility a jaké jsou jejich povinnosti na 4Bloku. Rádi bychom viděli, jako majitelé bytu, jejich smlouvu. Byli vybráni na základě výběrového řízení? Můžeme pak vidět výsledek VŘ? Máme pocit, že správce vůbec 4Bloku nerozumí (technologie).
2. Úklid. Reagujeme na odmítnutou reklamaci od Crestylu ohledně zápachu v místnosti z kontejnery, proč se denně nevytírá podlaha i tam? Za úklid platíme měsíčně 358Kč (bez garáží), což při počtu bytů 213 si umíte tu částku měsíčně představit cca 77.000 Kč.
3. Domovník. Za jeho služby platíme 425 Kč/měs, což je cca na počet bytů 90.500 Kč/měs. Tato částka absolutně neodpovídá fungování pana domovníka, kterého se kolikrát ani nemůžeme dobouchat, a když ano, vymlouvá se na své vedení. Na to, že se sem tam někde utáhne klika nebo něco podobného, je to příliš velká částka (90.500 Kč za 8hod a 5dní v týdnu). Pro porovnání v Rezidenci Havlíčkovy sady platí byt 307 Kč/měs za 24hod ostrahu (7 dní/2 osoby) a počet bytů je tam cca stejný. Za cenu 155.000 Kč (jak jste zmínil na schůzi je lepší 24hod ostraha. Předešlo by se i zbytečným požárním poplachům atd.
4.Technologie? Co si máme vysvětlit pod touto položkou. Revize? A co dál?
5. Poplatek za správu domu. Také nerozumíme této položce, která je při celkovém počtu bytů cca 88.000 Kč/měs,
6. Správa SVJ. Při počtu bytů cca 30.000 Kč/měs. Poplatek za správu domu a SVJ je ročně 2.150.000 Kč!!! A když k tomu připočítáme domovníka, dalších cca 1.086.000 Kč, tak to jsou obrovské peníze. Není to pro správcovskou firmu až příliš?
7. Elektrická energie. Dotaz máme na světla ve vnitrobloku, proč se zapínají světla za denního světla a vypínají se pomalu v poledne následujícího dne, nemělo by se trochu šetřit? A světla u domovníka totéž? Proč se tam svítí 24hod, když tam domovník není, tím se případní zloději neodradí!! A hlavně se nesmyslně nastavují světla na chodbách a v garážích, kde si člověk ani nezaváže tkaničky a u auta ani nedolije vodu do ostřikovačů (protože mu za 5sek zhasne světlo) a to je údajně dle slov odpovědi pana domovníka, že mu to nakázalo jeho vedení, že se musí šetřit. Až na naši urgenci světla na chodbě a garáži seřídil, ale otázka zůstává věčně osvětlený vnitroblok a jeho kancelář.
8. Fond oprav. Platíme měsíčně 1.417 Kč, samozřejmě někdo víc a někdo méně, ale ročně je to obrovská částka (kdybych bral, že naše částka je průměr) cca 3.600.000 Kč. Znova pro porovnání Havlíčkovy sady fond oprav 370 Kč/měs/byt. Bytový komplex dokončen v roce 2005.

Na závěr bychom se chtěli zeptat, kdo a kdy dává návrhy nebo připomínky k opravám a inovacím, protože na schůzi jsme byli nemile překvapeni, co všechno je v plánu předělat (a kolik to stojí) bez toho, že bychom o tom předem věděli. Nelze o něčem hlasovat, aniž bychom byli podrobně předem informováni.

Děkujeme předem za Vaše odpovědi.

Hanka a Robert Marunovi

Please Přihlásit se or Create an account to join the conversation.

More
5 years 9 months ago - 5 years 9 months ago #23 by Jan Malsa
Dobrý den, pane a paní Marunovi,

pokusím se postupně zodpovědět všechny Vaše dotazy:

ad 1) správní firmu vybral developer v rámci výběrového řízení. Povinnosti jsou definovány smlouvou. Pakliže ji kterýkoliv vlastník chce vidět, může využít svého práva nahlížení do dokumentace a dohodnout si termín návštěvy naší kanceláře, kde může vidět jakékoliv dokumenty "svého" SVJ,.. Co se Vašeho postřehu ohledně správce týče, prosím o sdělení čemu konkrétně vůbec nerozumí, abychom to mohli řešit.

ad 2) vytírat denně místnosti s kontejnery samozřejmě také lze. Vše je pouze otázka ceny. Budou-li vlastníci chtít, aby tomu tak bylo, zařídíme. Tak jako tak jsme se již domlouvali se členy výboru SVJ, že na letní měsíce dojde k úpravám v režimu úklidu kontejnerových místností a stejně tak ke změnám počtech a frekvenci vývozu odpadních nádob. Obojí by mělo zase přispět ke snížení zápachu. Obecně bych se rád vyjádřil k číslům, která jsou ve Vašem textu zmiňována - násobit předpis záloh počtem jednotek není zcela relevantní. Předpisy jsou pouze odhad a jsou navíc stanoveny s nějakou rezervou, aby pokryly případné nepředvídané náklady, pokud by nastaly. Podstatné bude až vyúčtování oproti skutečným nákladům. Takže když tak navrhuji se k této diskusi vrátit až potom, to už budeme hovořit o opravdu reálných číslech a ta diskuse bude mít smysl.

ad 3) čísla opět viz předchozí odstavec. Za domovníka se platí 350 Kč za hod, což je částka odpovídající tomu, že má například vyhlášku 50, aby mohl zasahovat v rámci mezí do elektroinstalace, že garantujeme jeho přítomnost, k níž jsme se zavázali - tj. když bude nemocen, bude mít dovolenou nebo cokoliv, musíme automaticky poskytnout adekvátní náhradu, apod. 350 Kč za hod má dnes každý řemeslník. Pro SVJ je to cena konečná a my za něj ještě platíme veškeré odvody a s tím spojené platby. Těžko budeme hledat někoho spolehlivého a zručného za méně peněz. Pokud vím, tak ještě pan Vykysalý v podstatě pravidelně chodí bezmála o hodinu dřív než by měl. Že se na něj někdo nemůže "dobouchat" je naopak v pořádku - domovník tam není od toho, aby seděl ve velíně a koukal z okna. Uklízí kolem popelnic, kolem domu, vyměňuje žárovky, seřizuje, co je potřeba, doprovází servisní firmy, atd. Občas i pomáhá vlastníkům řešit jejich závady, aniž by to měl v náplni práce. Má telefon, který je uveden na všech nástěnkách. Kdokoliv jej potřebuje, může zavolat. Jestliže je něco v nepořádku s fungováním pana domovníka, prosím o sdělení, co konkrétně a budu to řešit. Našim zájmem je, aby to fungovalo a to ke spokojenosti vlastníků. Takže budu osobně rád za každý podnět ke zlepšení. Ostraha tady již přibližně před rokem byla a výsledek byl ten, že tady za 150 tis měs pouze seděla, spala, četla knížky nebo luštila křížovky, ale jinak nevyřešila vůbec nic. To byl jeden z hlavních důvodů, proč se tehdy přešlo na model s panem domovníkem, jelikož dokáže spoustu drobných činností udělat svépomocí a navíc hned. Veškerou údržbu, kterou pan domovník zastane, by bylo v případě ostrahy potřeba zajišťovat navíc za extra peníze. A myslet si, že by ostraha zabránila nějakému požárnímu poplachu je při veškeré úctě mylné. Tento režim, známý spíše z komerčních objektů, Altajská nemá. HZS zde má povinnost přijet vždy, ostraha nemá možnost s tím nic udělat.

ad 4) technologie - v garážích je spousta technologií, které možná nejsou na první pohled vidět, ale je potřeba udržovat, servisovat a to stojí nějaké peníze. Předepsaných revizních a servisních úkonů tady na domě není málo. Je zde mj. vzduchotechnika, garážová vrata, záložní zdroj, požární rolety, LPG, CNG, CO čidla,...

ad 5) částka zase viz komentář u bodu 2. Příliš nerozumím, co konkrétně je na položce správa domu nejasného, prosím když tak o specifikaci. Cena za správu je stanovena na 195 Kč za byt, 50 Kč za garáž a 30 Kč za sklep bez daně, což považuji na naprosto standardní a odpovídající velikosti objektu, jeho složitosti, apod. Nicméně důležitější než samotná částka za byt je rozsah služeb. Dělat nějaké závěry bez toho, aniž by někdo znal, co za ty peníze dostane, nedává moc smysl. A nedává moc smysl to ani porovnávat na zkušenost z jiného domu. Vždy je potřeba k takovému porovnání zvažovat i rozsah služeb. Ano, znám řadu správních firem, které dají nízký měsíční poplatek za správu, takže to na papíru to vypadá bezvadně. V reále ovšem zjistíte, že v té ceně mnoho není a každá druhá věc je za příplatek. My touto cestou jít nechceme.

ad 6) pod uvedeným pojmem správa SVJ je zřejmě myšlena vlastní správní činnost SVJ. To není žádný poplatek správci, ale zálohová položka sloužící k vyúčtování nákladů vlastní správní činnosti samotného společenství, jakožto právnické osoby, které definuje §1180, odst 2 Občanského zákoníku - tj. ty režijní položky, které se rozpočítají rovným dílem na jednotku - např. náklady na pronájem sálu pro shromáždění, poštovné za dopisy posílané vlastníkům, kolky hrazené za zápisy změn v OR, apod. Prosím také o vysvětlení, jak jste se dopočítal k uváděné sumě 2.150.000 Kč? To je zhruba 2,5 násobek skutečnosti.

ad 7) osvětlení vnitrobloku se řídí stmívacím čidlem umístěným na střeše objektu, tj. reaguje na intenzitu světla. Když je pošmourné počasí, svítí déle a dříve se zapíná. Osvětlení u domovníka - na poslední schůzi požadovali vlastníci, aby se tam svítilo non-stop a evokovalo to něčí přítomnost. Takže toto přání respektujeme. Pakliže má kdokoliv z vlastníků problém s nějakým konkrétním čidlem ve společných prostorách, prosím vždy o sdělení se kterým, pokusíme se jej přenastavit.

ad 8 ) do FO se platí 10 Kč/m2 tak, jak si to na schůzi navrhli a odhlasovali sami vlastníci. My jsme např. navrhovali 8 Kč/m2.

S pozdravem

Tomáš Pavel


Ing. Tomáš Pavel
jednatel společnosti

TN Facility s.r.o.
Kubánské náměstí 1391/11, 100 00 Praha 10
Tel. kancelář: +420 772 777 222
www.tnfacility.cz

S pozdravem, Jan Malsa - předseda Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Last edit: 5 years 9 months ago by Jan Malsa.

Please Přihlásit se or Create an account to join the conversation.

More
5 years 7 months ago #48 by Martin
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jakým způsobem se vyúčtovávají výše zmíněné zálohy? Chodí nějaké vyúčtování emailem nebo poštou a k jakému datu se takto děje?

Předem děkuji za odpověď.
Martin Tměj

Please Přihlásit se or Create an account to join the conversation.

More
5 years 7 months ago #53 by Jan Malsa
Dobrý den,

vyúčtování Vám dorazí na přelomu dubna a května na email.

Díky a zdraví,

S pozdravem, Jan Malsa - předseda Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Please Přihlásit se or Create an account to join the conversation.

Powered by Kunena Forum